Snöbollar

Vi bakade väldigt mycket julgodis i år, lillebror och jag. Det var mycket som blev lyckat och därför tänkte jag nu inläggs-bomba er lite. För kanske har ni lite tid över mitt i all julstress och varför inte baka lite julgodis då?
 
 
Hur som helst, först ut är våra "Snöbollar". Fast i år var det mer Jamies snöbollar, för han bakade dem helt själv! Detta är ett recept som har använts och gjorts om under flera år vid jul här hemma, för att resultera i en lättbakad julgodissort som smakar nästan precis som Delicatos kokostoppar. Mums är de och egentligen passar de minst lika bra vid andra tillfällen som vid julen.
 
 
Snöbollar, ca 50 st

200 g rumsvarmt smör eller margarin
3 dl Florsocker
5½ dl havregryn
1½ dl marsanpulver 
2-4 msk kallt vatten
200 g vit choklad
kokosflingor 

Rör samman matfett och florsocker. Tillsätt havregrynen, marsanpulvret och det kalla vattnet. Rulla bollar som ställs i frysen. Smält chokladen över vattenbad. Doppa bollarna i den smälta chokladen och därefter i kokosflingor. Förvaras sedan dina snöbollar svalt.


Kommentarer
Postat av: bella

gott :D

2013-12-22 @ 14:05:58
URL: http://rememberthiis.blogg.se
Postat av: ida foto. ♛ ᴊᴜʟᴋᴀʟᴇɴᴅᴇʀ ❄

åh så gott!

2013-12-22 @ 14:14:12
URL: http://prinsesc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

När jag nästan fick kämpa för att min privata blogg inte skulle förvandlas till en bak/matblogg, så tänkte jag att det nog var dags att göra något åt saken. Så här är nu Hallondrömmen - min egen lilla kokbok i cyberrymden.

Matbloggstoppen


Matklubbens Topplista

RSS 2.0