Njutargröt med chokladfluff

Här kommer ett recept som komponerades en morgon när jag var sugen på gröt, men ändå något utöver det vanliga. Riktigt mumsigt och får verkligen gröten att nå nya höjder!
 
 
Njutargröt med chokladfluff, 1 portion
 
• 1 dl vatten
• 1 dl mandelmjölk
• 1 dl havregryn
• 1 krm salt
 
Fluffet
• 1 msk vaniljyoghurt
• 1 tsk kakao
• 1 st äggvita
 
Häll alla ingredienser till gröten i en kastrull.
Koka upp och låt sedan koka under omrörning på svag värme till önskad konsistens.
Blanda ihop vaniljyoghurt och kakao. Om du vill ha det lite sötare så kan du också i detta steget söta med t.ex. lite honung, strösocker, sötningsmedel eller liknande.
Vispa äggvitan till ett hårt skum och vänd ner i yoghurten.
Servera gröten (själv tycker jag att den är godast kall) med fluffet och toppa t.ex. med lite hallon.
Ät och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

När jag nästan fick kämpa för att min privata blogg inte skulle förvandlas till en bak/matblogg, så tänkte jag att det nog var dags att göra något åt saken. Så här är nu Hallondrömmen - min egen lilla kokbok i cyberrymden.

Matbloggstoppen


Matklubbens Topplista

RSS 2.0