Dragondoftande kycklinggryta

Detta är helt klart en utav mina favoriter, när det kommer till enkla vardagsrätter. Eller tja.. jag tycker att den är så god att den till och med passar bra på en födelsedagsmiddag, vilket mina vänner kunde märka när jag bjöd dem på en trerättersmiddag en gång, som i för sig var för ett bra tag sen.
 
 
Dragonkyckling, ca 4 portioner
 
• 2-3 st kycklingfiléer
• smör eller margarin
• 2 dl crème fraiche
• 0,5 dl vatten
• 2 tsk hackad färsk dragon
• 1 st hönsbuljongtärning
• lite gurkmeja
 
Skär varje kycklingfilé i strimlor. Bryn dem sedan i smör eller margarin i en stekpanna. Vispa ihop crème fraiche, vatten, dragon och smulad buljongtärning i en gryta. Lägg i kycklingen och låt den koka ca 5 min under lock. Tillsätt därefter lite gurkmeja för en finare färg (var inte orolig, den ger ingen smak alls). Min personliga åsikt är att grytan passar bäst till ris, men egentligen passar nog det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

När jag nästan fick kämpa för att min privata blogg inte skulle förvandlas till en bak/matblogg, så tänkte jag att det nog var dags att göra något åt saken. Så här är nu Hallondrömmen - min egen lilla kokbok i cyberrymden.

Matbloggstoppen


Matklubbens Topplista

RSS 2.0